Alla inlägg under maj 2007

Av Egoista - 31 maj 2007 11:17

De där dagarna när jag känner mig som en sur-egoist ( ordets värsta bemärkelser, när jag funderar på om det alltid ska vara så här, när jag ifrågasätter allt men inte kommer till ro: då kan jag få dagen att kännas bättre, mer meningsfull, genom tre klick:


the hunger site 

ett klick för skogen

big cats

Av Egoista - 25 maj 2007 19:40

Så underbart utstuderat tycker Egoista


Hon tillbringade första dagen med att packa sina tillhörigheter i kartonger och väskor. Andra dagen kom flyttfirman och hämtade sakerna.
Tredje dagen satte hon sig för sista gången ned vid deras vackra matsalsbord med levande ljus, satte på lite lugn bakgrundsmusik, och festade på ett halvkilo räkor, en burk kaviar och en flaska Chardonnay. När hon ätit färdigt gick hon runt i varje rum och stoppade in halvätna räkskal doppade i kaviar inuti alla gardinstänger.


Sen rengjorde hon köket och lämnade huset.

När maken återvände med sin nya flickvän var allt lycka och och glädje de första dagarna. Sen började, sakta, huset att lukta. De försökte allt, dammsög, torkade, tvättade golven, vädrade med fönstren vidöppna. Ventilationskanalerna kollades för att hitta eventuella döda gnagare, mattorna kemtvättades och luftrenare och doftblock hängdes upp överallt. Anticimex kallades in och satte in gasbekämpningsmedel varvid det nu inte så lyckliga paret tvingades flytta ut några dagar. Till slut revs de dyra tapeterna av ull ut och ersattes. Inget hjälpte. Folk slutade komma på besök. Hantverkare och reparatörer vägrade arbeta i huset. Hembiträdet slutade. Slutligen stod de inte ut med stanken längre utan beslöt sig för att flytta. En månad senare hade de inte fått huset sålt, trots att de halverat priset. Ryktet gick och till sist vägrade de lokala fastighetsmäklarna att svara på deras telefonsamtal. Till slut var de tvungna att ta ett stort banklån för att betala sitt nya hus. Exhustrun ringde mannen och frågade hur allt stod till.

Han berättade hela historien om det ruttnande huset. Hon lyssnade artigt och sa att hon saknade sitt gamla hem förskräckligt mycket och skulle kunna tänka sig att köpa huset. I tron att hans exfru inte visste hur pass illa huset luktade gick han med på att sälja till henne för tiondelen av marknadspriset, på villkor att hon skrev på samma dag. Det gick hon med på. En vecka senare stod mannen och hans flickvän leende och såg flyttfirman komma och hämta allt för transport till den nya bostaden…..


Inklusive gardinstängerna.

Av Egoista - 25 maj 2007 17:03

en riktigt överdjävlig veckan på jobbet är slut nu. det är stressigt, alla är irriterade, och ju mer stressad jag är ju mindre presterar jag och ju mer slår jag på mig själv. Det är tröttande och det gör ont. Jag lyckas inte göra något bättre och blir så trött att jag får tårar i ögonen. Ska det verkligen vara så? Är det något fel på mig som inte pallar, som inte tycker det är kul?



Av Egoista - 20 maj 2007 20:36

Jag tror inte att jag är hypokondrisk. Däremot, varenda gång jag läser om någon med ett psykiskt problem tror jag att jag har det. Nu har jag lärt mig att säga till mig själv att jag bara är rädd. Jag var inne på chaos. Så ikväll tänker jag att jag har borderline.

Av Egoista - 12 maj 2007 23:03

Gjorde nästa test med.... vilken ledare är du?


Gandhi om jag blir Schindlers list kanske det inte är konstigt att jag blir Gandi med... Tänker på att min familj definititvt inte sett mig som någon Gandhi idag. Snarare som en Caligula eller en surkart i största allmänhet. Jag kanske kan visa liet mer gandhisk-het snart.

Av Egoista - 12 maj 2007 22:52

Ett riktigt bra test, faktiskt! Vem är ni?



Av Egoista - 12 maj 2007 22:10

Jag hinner inte riktigt med. Hela tiden är det som om jag ligger flera steg efter. Jag märker att det tär på mitt humör och jag är hetsigare i temperamentet än annars. Vill så gärna vara snäll... men orkar inte alls. Tänk om man kunde få vara ifred en dag eller två! Ifred och få komma ikapp sig själv.


Av Egoista - 11 maj 2007 21:18

Vilken tur, min omröstning visar att precis hälften av alla som svarat anser att de är slarvigare än andra! Jag vet vilken kategori jag hör till. Framförallt när det som nu varit stressigt och megastressigt ett tag. När jag inte hinner med blir jag slarvigare än jag vill. Röran blir rörigare, breven blir olästa...


Nu börjar jag en ny omröstning!



Presentation

Omröstning

hur många böcker läser du per år
 inte mer än en bok om året. om ens det
 1-5
 5-10
 10-20
 20-60
 60-100
 >100

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards